Wednesday, May 04, 2011

nukilan rasa

tatkala rindu itu membelasah hatiku ... dan aku sunyi serta putus harap ... dalam gelap relung hati yang sempit ... dan sesak nafas yang merompak tenang jiwaku ... dan rohku yang lemah meminta nyawa ... setia tubuhku yang taat merempit kecewa ... aku gagah jua ... memilih untuk berdoa ... kadang-kadang nafasku lelah dalam ombak rasa ... ribut yang meremuk rasaku ... mata dan fikir yang membinasa senyumku ... aku gagahi jua ... selagi nyawaku bersisa ... jika aku ini tiada makna ... mengapa lama aku di muka ini ?? jika tiada peluang untukku ... mengapa terus aku harus gagah ?? olok-olok mendustai hatiku ... bahawa aku ini tega dan lasak ...




yang padahalnya ... aku lemah dan layu ... kering dan gugur ... kontang dan haus ... aku hanya seorang ... hanya seseorang ... mencekalkan hatiku yang di amuk resah ... mempertahankan diriku yang di nista fitnah dunia ... sungguh sunyi ini buatkan aku takut ... dan resah ini buatkan urat semangatku putus ...
sungguh aku rindu ... untuk mengisi ruang hatiku ... dengan sesuatu yang lebih bermakna ... dalam nilai syurga nan abadi ... 

No comments:

Post a Comment